28 September, 2009

Matthieu: 9,35-38 ET aussi 10,29-39

MATTHEW chapter 9, verses 35 to 38
Jésus parcourait toutes les villes et les villages, enseignant dans les synagogues, prêchant la bonne nouvelle du royaume, et guérissant toute maladie et toute infirmité.
Voyant la foule, il fut ému de compassion pour elle, parce qu'elle était languissante et abattue, comme des brebis qui n'ont point de berger.
Alors il dit à ses disciples:
La moisson est grande, mais il y a peu d'ouvriers.
Priez donc le maître de la moisson d'envoyer des ouvriers dans sa moisson.



MATTHEW chapter 10, verses 29-39
Ne vend-on pas deux passereaux pour un sou? Cependant, il n'en tombe pas un à terre sans la volonté de votre Père.
Et même les cheveux de votre tête sont tous comptés.
Ne craignez donc point: vous valez plus que beaucoup de passereaux.
C'est pourquoi, quiconque me confessera devant les hommes, je le confesserai aussi devant mon Père qui est dans les cieux;
mais quiconque me reniera devant les hommes, je le renierai aussi devant mon Père qui est dans les cieux.
Ne croyez pas que je sois venu apporter la paix sur la terre; je ne suis pas venu apporter la paix, mais l'épée.
Car je suis venu mettre la division entre l'homme et son père, entre la fille et sa mère, entre la belle-fille et sa belle-mère;
et l'homme aura pour ennemis les gens de sa maison.
Celui qui aime son père ou sa mère plus que moi n'est pas digne de moi, et celui qui aime son fils ou sa fille plus que moi n'est pas digne de moi;
celui qui ne prend pas sa croix, et ne me suit pas, n'est pas digne de moi.
Celui qui conservera sa vie la perdra, et celui qui perdra sa vie à cause de moi la retrouvera
.
________________

No idea what those passages are about?

If truly interested, visit www.biblegateway.com to find out. (Or just go and grab the nearest Bible.)
________________

On another random tack, here's a segment from a website I'd like to share with you.
Naomi Smith is the daughter of Aussie missionaries who went to serve student ministry in Japan. Phillip King is the son of another set of Aussie missionaries who went to serve student ministry in France - first Paris, then Strasbourg. Both are now in their early twenties and at university themselves in AUS.

<<
Naomi's Japanese church was small, close-knit and conservative, with a mostly older congregation; her siblings were usually her only peers. Likewise, the church Phillip attended in Strasbourg had a much older congregation than those he has been to in Australia. Back in Oz, Naomi and Phillip have been lapping up the opportunities to receive solid Bible teaching and to meet with other young Christians.

"When I first came back to Australia, I went for a drive along a major highway," Phillip told me. "And I was struck by how many churches there were along the road. There are a lot of churches in France, but they're more museums than anything else."

Phillip knows that being a Christian in Sydney means swimming against the cultural tide, but he says that Christians in France are much more isolated. "In France, in a school of about 1000 students I knew of ten Christians at the most. I acted as a Christian and I strongly believed the Bible, but if I could avoid talking about God I would, just because I had very little support at school. French people would never even dream of having the resources and support we've got here."

>>

SOURCE - Quoted from http://www.landscape.cms.org.au/landscape001/growingupinbetween.html

Love to all, and thank you for your prayer support.
L/T.

..{adresse rétirée}..


P.S. As always, Women's Katoomba Convention was fantastic.
See feedback comments by visiting http://wkc.kcc.org.au/feedback

Thank you CLAIRE SMITH for your clear, careful and humble presentation of Genesis 2, and your referencing of 1 Timothy 2, 1 Corinthians 11 and also ch.14; may we be humble enough to accept the bits of God's Word we least like to hear!

No comments:

Post a Comment